Jak poinformował Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, wzrost prędkości na tym odcinku to wynik wprowadzenia nowego rozkładu jazdy. Zwiększenie dopuszczalnej prędkości pozwoliło na skrócenie czasu podróży do Krakowa dla mieszkańców Tarnowa, Brzeska i Bochni.
Podniesienie prędkości na około 13-kilometrowym odcinku międzynarodowej linii kolejowej E30 było możliwe dzięki gruntownej modernizacji torów, sieci trakcyjnej oraz wymianie rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem. Pracę systemu nadzoruje nowoczesny, cyfrowy system zarządzania ruchem pociągów, a w ramach inwestycji powstały również nowoczesne centra sterowania na stacjach Kraków Główny, Kraków Płaszów i Kraków Bieżanów.
Przyspieszenie pociągów to część jednej z największych inwestycji kolejowych w historii Krakowa, której koszt wyniósł ponad 1,2 miliarda złotych netto. Inwestycja była współfinansowana przez Unię Europejską w ramach programu CEF „Łącząc Europę” i obejmowała gruntowną przebudowę linii średnicowej między Krakowem Głównym a Podłężem. Główne prace budowlane zakończono w zeszłym roku.
Dodaj komentarz