– Głównym kryterium w przetargu jest cena. Im niższa, tym więcej punktów zdobywa oferent – wyjaśnia Kacper Michna z GDDKiA. W ramach oceny można uzyskać maksymalnie 60 punktów za cenę, natomiast pozostałe 40 proc. oceny stanowi jakość oferty, która uwzględnia takie czynniki, jak przedłużenie gwarancji na ekrany akustyczne, instalacje zasilające oraz obiekty mostowe. Aktualnie komisja przetargowa przystępuje do szczegółowej analizy złożonych ofert.
Likwidacja korków i większa przepustowość
Nowy węzeł drogowy powstanie na skrzyżowaniu DK94 (ul. Krakowska) z ul. Krakowską Boczną, gdzie obecnie funkcjonuje sygnalizacja świetlna. Światła te ograniczają przepustowość drogi i powodują zatory, szczególnie w godzinach szczytu. Planowana inwestycja zakłada usunięcie sygnalizacji, co usprawni ruch na DK94 oraz ułatwi wjazd do Wieliczki. Nowe rozwiązanie poprawi również bezpieczeństwo kierowców włączających się do ruchu z Wieliczki w kierunku Krakowa i Bochni. Zgodnie z danymi Generalnego Pomiaru Ruchu, codziennie ul. Krakowską przejeżdża prawie 22 tys. pojazdów.
Estakada i rondo – nowy układ drogowy
W ramach inwestycji powstanie estakada o długości około 70 metrów, nad którą zostanie poprowadzona droga krajowa. Pod estakadą znajdzie się rondo, z którego kierowcy będą mogli wyjechać w kierunku Krakowa lub Tarnowa. Dodatkowo, zaplanowano zjazd dla pojazdów nadjeżdżających od strony Bochni. Wjazd do Wieliczki od strony Krakowa pozostanie bez zmian, prowadząc ul. Krakowską do ronda Wieliczan.
GDDKiA jako zarządca DK94 odpowiedzialna będzie zarówno za realizację, jak i sfinansowanie większości kosztów budowy. Wykonawca wyłoniony w przetargu będzie miał 25 miesięcy na ukończenie prac, przy czym okres zimowy (od 15 grudnia do 15 marca) nie będzie wliczany do czasu realizacji.
Źródło: Love Kraków
Dodaj komentarz