Gazeta Wielicka- wiadomości z powiatu wielickiego

Firma w internecie – jak zacząć?

Obecność firmy w internecie, to w zasadzie obowiązek, który może być realizowany na wiele sposobów. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, który sposób jest najlepszy.

Konkurencja na rynku usług i produktów jest tak duża, że bez reklamy trudno się przebić. Dotyczy to nie tylko nowych firm, ale również tych istniejących już wiele lat. Brak reklamy to brak zamówień i szybkie zwijanie działalności. Dość często reklama nie jest niezbędna, wystarczy po prostu dać się znaleźć. A gdzie potencjalni klienci szukają dostawców produktów i usług? Oczywiście w internecie.

Pierwsza myśl to oczywiście stworzenie strony internetowej dla firmy. Wielu drobnych przedsiębiorców z góry rezygnuje z tego pomysłu nie widząc w tym pożytku dla własnej firmy albo obawiając się wysokich kosztów i kłopotów z utrzymaniem strony. Samodzielne utrzymywanie strony może być kłopotliwe, ponieważ trzeba pamiętać o zarejestrowaniu i przedłużeniu domeny, wykupieniu hostingu oraz wykonaniu i aktualizowaniu strony internetowej. Dla osób nie zajmujących się tym zawodowo może to być spory problem, dlatego powstały takie platformy jak Pageandshop.pl, które zdejmują z klienta większość obowiązków. Oczywiście stronę trzeba wykonać i aktualizować samodzielnie, ale jest to bardzo proste. Hosting, rejestracja domeny i CMS do wykonania strony – to zapewnia firma oferująca platformę. W ofercie jest również pakiet wiedzy dla przedsiębiorcy, bardzo przydatny, ponieważ wykonanie strony to dopiero początek promocji w internecie.

Własna strona internetowa powinna zawierać wszystkie dane identyfikujące firmę oraz umożliwiać kontakt z osobami z firmy. Poza tym można publikować własną ofertę, porady dla użytkowników, aktualności. Można przyjmować zamówienia, a w razie potrzeby otworzyć własny sklep internetowy. W przypadku podejmowania działań reklamowych w internecie, wszystkich klientów kierujemy właśnie na firmową stronę internetową. Może to być podstrona z ofertą albo na przykład specjalna podstrona z promocją. Oczywiście powinna być to nowoczesna strona internetowa, na szybkim hostingu, przystosowana do urządzeń mobilnych, w tym przypadku oznacza to głównie wygodę przeglądania na smartfonach. Responsywna strona to warunek konieczny do tego, żeby ktokolwiek zechciał stronę oglądać.

Czy każdej firmie potrzebna jest strona internetowa? Nie zawsze, ponieważ czasem wystarczy strona utworzona Facebooku albo wizytówka w Google dla firm. Dotyczy to małych firm, działających na lokalnym rynku o zasięgu ograniczonym do jednej miejscowości. Nawet jednak w takim przypadku obydwie firmy zalecają utworzenie własnej strony internetowej oraz umożliwiają linkowanie do niej. Na darmowych kontach social media nigdy nie będzie takich możliwości jakie daje strona pod własnym adresem internetowym.

Mieć własna stronę, czy mieć, to kwestia wyboru. Jeśli jednak właściciel firmy decyduje się na posiadanie własnej strony www, to powinien rozważyć skorzystanie z gotowych rozwiązań płatnych w abonamencie. Niskie koszty i małe zaangażowanie czasowe to bardzo istotne argumenty, zwłaszcza dla małych firm.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (1 głosów, średnia: 4,00 na 5 możliwych)

Gazeta Wielicka

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Bądź na bieżąco!

Obserwuj nas w mediach społecznościowych i bądź na bieżąco!