Philip Morris Praca
Gazeta Wielicka - Najnowsze wiadomości z Wieliczki, Niepołomic, Gdowa, Kłaja i Biskupic

Nowe szczegóły dotyczące linii Podłęże – Piekiełko

Pociąg
fot. Pixabay

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują do końca 2024 roku ogłosić postępowania przetargowe na łączną kwotę około 17 miliardów złotych. Projekty te obejmują zadania realizowane w całej Polsce, w tym kontynuację budowy największego połączenia kolejowego w Małopolsce – linii Podłęże-Piekiełko.

W trzecim kwartale bieżącego roku zostanie ogłoszone postępowanie na budowę odcinka Limanowa-Tymbark, które wcześniej planowano na marzec. Przetargi na odcinki Tymbark-Limanowa, Podłęże-Gdów oraz Podłęże Balachówka-Podłęże mają być ogłoszone w czwartym kwartale tego roku.

Praca Philip Morris

Budowa linii kolejowej na odcinku Podłęże-Gdów zakłada powstanie dwóch peronów przystankowych w Wiatowicach i Zagórzanach-Zręczycach, a także stacji kolejowej i placu przeładunkowego w Gdowie. Przewidywany czas przejazdu pociągu pasażerskiego na tym odcinku wyniesie około 25-30 minut.

Kiedy powstania linia kolejowa Podłęże – Piekiełko?

Obecnie trwają prace budowlane na czterech fragmentach linii kolejowej 104 „Chabówka-Nowy Sącz”. Na tej trasie powstanie najdłuższy tunel w Polsce, którego budowa rozpocznie się w 2025 roku i potrwa 10 miesięcy. Inwestycja obejmuje modernizację i elektryfikację 75 km trasy Chabówka-Nowy Sącz oraz budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Do 2030 roku powstanie nowa linia kolejowa, która połączy Kraków z Podhalem i Sądecczyzną.

Czytaj także:  Gmina Niepołomice otrzymała dofinansowanie. Zabytkowy cmentarz przeszedł prace restauratorskie

Najszybsze pociągi przejadą trasę Kraków-Nowy Sącz w około 60 minut, a podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie około 90 minut.

Projekt jest finansowany w ramach Krajowego Planu Odbudowy.

Dodaj komentarz

Ostatnie komentarze

Partnerzy