Nowa odsłona kampanii społecznej
PZU powraca z kontynuacją udanej kampanii „Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym”, uruchamiając nową akcję pod hasłem „Mistrzu, zwolnij”. Ostatnie dane wskazują na to, że problem nadmiernej prędkości wciąż jest aktualny. W ubiegłym roku blisko 1 900 osób straciło życie na polskich drogach, a tegoroczne wakacje przyniosły niemal 350 ofiar śmiertelnych. Partnerem tej inicjatywy jest Polska Policja.
Dalsza część artykułu pod reklamą.
Cel kampanii i jej znaczenie
Celem kampanii PZU jest promowanie kultury społecznej, w której reagowanie na niebezpieczne sytuacje staje się normą. Poprzez różnorodne działania prewencyjne organizacja dąży do redukcji liczby wypadków drogowych oraz zwiększenia świadomości kierowców o skutkach przekraczania dozwolonej prędkości. Tomasz Tarkowski, członek zarządu PZU SA czasowo pełniący obowiązki prezesa zarządu PZU SA podkreśla: “Kampania ‘Mistrzu, zwolnij’ wpisuje się w misję ochrony życia i zdrowia Polaków. Wielu kierowców zbyt optymistycznie ocenia swoje umiejętności za kierownicą, co może prowadzić do tragicznych konsekwencji”.
W ciągu ostatniej dekady na polskich drogach zginęło blisko 25 tysięcy osób. Tylko w 2024 roku odnotowano ponad 21 tysięcy wypadków oraz prawie 1 900 ofiar śmiertelnych. Statystyki pokazują również ponad 2,4 miliona przypadków przekroczenia prędkości – to więcej niż 6 tysięcy wykroczeń dziennie.
Statystyki a rzeczywistość
Mimo że w ostatnich latach widoczny jest spadek liczby wypadków i ofiar śmiertelnych na polskich drogach, nadal wiele osób lekceważy zasady bezpieczeństwa. Nadinspektor Roman Kuster z Komendy Głównej Policji zaznacza: “Kluczowe jest wspólne podejmowanie działań edukacyjnych oraz inspirowanie do zmiany postaw”.
Tegoroczne wakacje przyniosły wzrost liczby wypadków – miało ich miejsce aż 4666 (o 135 więcej niż rok wcześniej), a liczba rannych wzrosła o ponad cztery procent. Jednakże pozytywnym aspektem jest spadek ofiar śmiertelnych o około dziesięć procent – zginęło ich bowiem 347.
Działania prewencyjne PZU
PZU ujawnia również alarmujące dane dotyczące szkód komunikacyjnych: średnio co minutę przyjmowane jest zgłoszenie o kolizji lub wypadku drogowym. Od początku roku do końca lipca obsłużono blisko 300 tysięcy szkód komunikacyjnych. Z danych wynika jasno – kolizje stanowią główną przyczynę szkód OC oraz AC.
Kampania „Mistrzu, zwolnij” rozpoczęła się drugiego września i obejmie szeroką reklamę w telewizji oraz internecie. W ramach współpracy z Policją funkcjonariusze będą wręczać naklejki oraz ulotki edukacyjne podczas kontroli drogowych, aby przypominać kierowcom o zasadach bezpiecznej jazdy.
Podsumowanie działań
Naklejka „Mistrzu, zwolnij” ma symbolizować prośbę oraz deklarację ostrożności za kierownicą. Dodatkowo prowadzone będą działania aktywizujące odbiorców kampanii poprzez konkursy związane z doskonaleniem umiejętności jazdy samochodem.
Kampania potrwa do końca września i ma szansę wpłynąć znacząco na poprawienie bezpieczeństwa na polskich drogach poprzez edukację społeczną i promowanie odpowiedzialnego zachowania za kierownicą.
AI
Dodaj komentarz