W sierpniu GDDKiA ogłosiła przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej inwestycji określonej jako „Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na łącznicy relacji Katowice – Warszawa”. Zakłada ona rozbudowę odcinka w taki sposób, by na całej długości znalazły się dwa pasy. Obecnie fragment ten zwęża się do jednego pasa, co przy wzroście natężenia ruchu może powodować poważne utrudnienia.
Dalsza część artykułu pod reklamą.
W dokumentacji przetargowej podkreślono, że po zakończeniu budowy drogi ekspresowej S7 na odcinku Widoma – Kraków, część ruchu z południa w stronę Warszawy będzie kierowana właśnie przez węzeł Bieżanów. Obecna jednopasowa łącznica może wówczas stać się wąskim gardłem, powodując kolejki pojazdów na autostradzie A4 w kierunku Katowice – Rzeszów i zmniejszając przepustowość całego węzła.
Przetarg bez ofert
Pod koniec sierpnia okazało się jednak, że do pierwszego przetargu nie zgłosiła się żadna firma, przez co został on unieważniony. Nie oznacza to rezygnacji z inwestycji. – Przygotowujemy kolejne postępowanie – poinformował Kacper Michna z krakowskiego oddziału GDDKiA. Nie wiadomo jeszcze, czy będzie to powtórzenie poprzednich warunków, czy też zostaną wprowadzone zmiany.
W ogłoszonym wcześniej postępowaniu przewidziano 16 miesięcy na opracowanie dokumentacji. Oznacza to, że prace budowlane mogłyby ruszyć najwcześniej w 2027 roku, jednak GDDKiA podkreśla, że na razie trudno mówić o konkretnych terminach.
Kolejne inwestycje na obwodnicy
Dyrekcja traktuje rozbudowę łącznicy na węźle Kraków Bieżanów jako odrębne, punktowe zadanie, niezależne od innych przedsięwzięć przygotowywanych w rejonie Krakowa.
Najbardziej zaawansowane są prace przy przebudowie węzła Kraków Południe, dla którego w 2023 roku wydano decyzję środowiskową. Trwa także przygotowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla rozbudowy autostrady A4 na odcinku od Balic do Krakowa Południa (około 17,3 km) oraz drogi ekspresowej S52 między Balicami a węzłem Modlniczka (około 2,5 km).
Dodatkowo, poseł Dominik Jaśkowiec zwrócił się w ostatnim czasie do ministerstwa z pytaniem o rozbudowę odcinka pomiędzy Modlniczką a Modlnicą do parametrów drogi ekspresowej. W odpowiedzi na wcześniejsze interpelacje padły również deklaracje dotyczące przyspieszenia przygotowań do modernizacji A4 na trasie Katowice – Kraków.
Źródło: Love Kraków
Dodaj komentarz