Otwarcia spotkania dokonał Tomasz Machnik, dyrektor Wydziału Edukacji Urzędu Miasta i Gminy Wieliczka, który podkreślił znaczenie współpracy między różnymi instytucjami działającymi na rzecz dzieci i młodzieży. W szkoleniu uczestniczyli dyrektorzy szkół, pedagodzy oraz psycholodzy z placówek prowadzonych przez Gminę Wieliczka, a także przedstawiciele przedszkoli oraz ośrodków wsparcia społecznego.
Dalsza część artykułu pod reklamą.
Program szkolenia obejmował wykład pt. ‘Po co zajmować się profilaktyką przemocy rówieśniczej wśród młodzieży?’, podczas którego prof. Pyżalski zwrócił uwagę na konieczność budowania kultury dialogu oraz wzajemnego szacunku w środowisku szkolnym. Uczestnicy mieli również okazję brać udział w dwóch blokach warsztatowych dotyczących praktycznych aspektów przeciwdziałania agresji oraz interwencji w sytuacjach przemocy.

Długofalowe działania dla poprawy bezpieczeństwa
Projekt ‘Procedura PIN’ ma na celu nie tylko zwiększenie poczucia bezpieczeństwa uczniów, ale także rozwijanie kompetencji nauczycieli oraz wzmacnianie współpracy między instytucjami. W kolejnych etapach przewidziano m.in. szkolenia dla dyrektorów szkół i koordynatorów bezpieczeństwa, a także warsztaty skierowane do rodziców uczniów.
Zespół opracowujący ‘Procedurę PIN’, kierowany przez Zastępcę Burmistrza Rafała Ślęczkę, zaznacza systematyczny charakter działań podejmowanych w ramach projektu oraz ich długofalowy cel – trwałe podnoszenie poczucia bezpieczeństwa w wielickich szkołach.
Troska o bezpieczeństwo uczniów to wspólne zadanie wszystkich zaangażowanych stron – zarówno szkół, rodzin jak i samorządów lokalnych. Dzięki takim inicjatywom jak ‘Procedura PIN’, możliwe staje się budowanie środowiska edukacyjnego opartego na empatii i odpowiedzialności społecznej.
AI

















Dodaj komentarz